Behandlingen gjennomføres på mitt kontor med moren og et kjempestort kosedyr som tilskuere.
Gjennom visualisering av mobbingen kjenner hun en svart klump i halsen som på SUD settes til 8. Følelsen er å være lei seg.
Behandlingspunkter: PR1, øb, ø, kb, a, 9G og uø.
5-6 ganger.
SUD ned til 5.
Ber henne visualisere episoden i gymslaen hvor hun blir kalt fleskeberg. PÅ spørsmål om hva hun vil gjøre vil hun slå han. Jeg lar henne gjøre med han hva hun vil. SUD ned til 4.
På spørsmål om hva hun videre vil gjøre vil hun si til læreren at hun mobbes.
I et forsøk på å få SUD lenger ned ber jeg henne forestille seg en kinosal hvor lerretet etterhvert fylles op med et kjempemessig blide av mobberen.
Ber henne deretter sette en rød nese på han og farge håret hans grønt. Dette greier hun umiddelbart. Deretter ber jeg henne forminske mobberen til en størrelse som et frimerke.
Hun begynner å le.
SUD er nå på 1.
Gir henne et skjema for egenbehandling som skal gjennomføres 4 ganger pr. dag i en uke. Jeg kaller behandlingspunktene for brytere.
Hun er ivrig og finner selv ut hvor hun kan gjennomføre behandlingen mens hun er på skolen.
Kommer igjen til meg ukentlig.
Forteller henne at hun etterhvert vil få hjelp til å gjøre noe med andre urettferdige hendelser i livet hvor volden hjemme er vesentlige.