Opprettet
Din rolle
Terapeut
Susanna Gadacsi
Kategori
Overskrift
ofte hodeppine
Beskrivelse av problemet
En ungdom på 18 år med ADHD diagnose går på ritalin, og får ofte veldig sterk hodepine på skolen.
Tidligere behandling/ medisinering
Behandlings beskrivelse
Han er veldig ofte plaget av hodepine på skolen. Jeg ba ham å forestille seg en sånn situasjon når det er virkelig ille. Mens jeg banket fortalte han veldig mange detaljer om den skole-situasjonen han så for seg. f.eks: hvor han sitter, hva han driver med, hvem som er rundt ham akkurat der og da, hva de snakker om, hva skjer med ham osv. Da jeg spurte om hvordan har du det akkurat nå på en skala fra 1 til 10 fikk jeg svaret 8. Etter Øb, Ø, A, Kb, 9G, Sek, SUD var det fremdeles på 8. Da ba jeg ham å banke på håndflatekanten mens jeg gjentok algorytmen, med resultatet på SUD 5. Da viste jeg ham hvordan han selv kan massere det ømme punktet. Så ba jeg ham å gjøre det selv mens jeg gjentok de punktene igjen. SUD gikk ned til 2. Siden SUD var ikke mer enn 2 avsluttet jeg algorytmen med Gulv-til-tak-øyerulling. Etter behandlingen virket han avslappet og veldig fornøyd.
Resultat
Her kunne jeg igjen virkelig se at stimulering av energisystemet fører til ro. Da vi skilte lag var han veldig rolig og vennelig. Han likte behandlingen, og var veldig samarbeidsvillig. SUD fra 9 til 2. Da jeg snakket med han senere sa han at alt er bedre på skolen, men det er mange andre ting som plager han. Vi ble enige om å fortsette etter skoleferien.
ofte hodeppine
Kategori:
Din rolle:
Beskrivelse av problemet:
En ungdom på 18 år med ADHD diagnose går på ritalin, og får ofte veldig sterk hodepine på skolen.
Tidligere behandling medisinering:
Behandlings beskrivelse:
Han er veldig ofte plaget av hodepine på skolen. Jeg ba ham å forestille seg en sånn situasjon når det er virkelig ille. Mens jeg banket fortalte han veldig mange detaljer om den skole-situasjonen han så for seg. f.eks: hvor han sitter, hva han driver med, hvem som er rundt ham akkurat der og da, hva de snakker om, hva skjer med ham osv. Da jeg spurte om hvordan har du det akkurat nå på en skala fra 1 til 10 fikk jeg svaret 8. Etter Øb, Ø, A, Kb, 9G, Sek, SUD var det fremdeles på 8. Da ba jeg ham å banke på håndflatekanten mens jeg gjentok algorytmen, med resultatet på SUD 5. Da viste jeg ham hvordan han selv kan massere det ømme punktet. Så ba jeg ham å gjøre det selv mens jeg gjentok de punktene igjen. SUD gikk ned til 2. Siden SUD var ikke mer enn 2 avsluttet jeg algorytmen med Gulv-til-tak-øyerulling. Etter behandlingen virket han avslappet og veldig fornøyd.
Resultat:
Her kunne jeg igjen virkelig se at stimulering av energisystemet fører til ro. Da vi skilte lag var han veldig rolig og vennelig. Han likte behandlingen, og var veldig samarbeidsvillig. SUD fra 9 til 2. Da jeg snakket med han senere sa han at alt er bedre på skolen, men det er mange andre ting som plager han. Vi ble enige om å fortsette etter skoleferien.