Opprettet
Din rolle
Terapeut
Tove D. Dyrlid
Kategori
Overskrift
Skoletretthet
Beskrivelse av problemet
Sønnen min går siste året på ungdomsskolen, og i vinter var han veldig skolelei.Han ville ikke gå på skolen, var energiløs, trøtt, og i dårlig humør.
Tidligere behandling/ medisinering
Behandlings beskrivelse
Han oppga SUD til 10 uten å nøle og med ettertrykk. Jeg banket på Gamutpkt. mens sønnen min pratet i vei om hvor håpløst det var på skolen, og hvor mye han mislikte det. Han ville slutte, og ikke gå ferdig 10- klasse.Jeg var helt enig med han, og fyrte oppunder hvor ille skolen måtte være. Banket Øb,Ø,Un,Ha,Kb,A. Etterhvert begynte han å bli mer positiv i uttalelsene sine, og da jeg spurte etter SUD, var den på 5. Jeg banket PR pkt., og fortsatte med spm. ang. skolesituasjonen og fikk opp følelser ... som kjedsomhet,rastløshet og ting han opplevde urettferdig. Banket Øb,Ø,Un,Kb,A , og SUD var nå 3. Utførte G9 , banket PR pkt. , og sønnen min mente plutselig at nå gadd han ikke bankes mer , for det føltes ok. SUD var nå 1 til 0.
Resultat
Resultatet har vært utrolig bra. Sønnen min gikk på skolen, sluttet å klage noe særlig, og virker som en gutt som trives og har det bra. Lærerne har rapportert at han er helt annerledes, og er sjelden sur eller agressiv. Han er mye mer harmonisk , og tenker i nye baner , atskillig mer positiv. Nå er skoleåret snart slutt, og jeg føler at vi har fått han gjennom det ved hjelp av TFT. Når det er noe spesielt, som prøver, tentamen o.l. , så banker vi, og han føler seg i orden igjen. Til og med karakterene hans er blitt bedre, han har gått opp en karakter i flere fag.
Skoletretthet
Kategori:
Din rolle:
Beskrivelse av problemet:
Sønnen min går siste året på ungdomsskolen, og i vinter var han veldig skolelei.Han ville ikke gå på skolen, var energiløs, trøtt, og i dårlig humør.
Tidligere behandling medisinering:
Behandlings beskrivelse:
Han oppga SUD til 10 uten å nøle og med ettertrykk. Jeg banket på Gamutpkt. mens sønnen min pratet i vei om hvor håpløst det var på skolen, og hvor mye han mislikte det. Han ville slutte, og ikke gå ferdig 10- klasse.Jeg var helt enig med han, og fyrte oppunder hvor ille skolen måtte være. Banket Øb,Ø,Un,Ha,Kb,A. Etterhvert begynte han å bli mer positiv i uttalelsene sine, og da jeg spurte etter SUD, var den på 5. Jeg banket PR pkt., og fortsatte med spm. ang. skolesituasjonen og fikk opp følelser ... som kjedsomhet,rastløshet og ting han opplevde urettferdig. Banket Øb,Ø,Un,Kb,A , og SUD var nå 3. Utførte G9 , banket PR pkt. , og sønnen min mente plutselig at nå gadd han ikke bankes mer , for det føltes ok. SUD var nå 1 til 0.
Resultat:
Resultatet har vært utrolig bra. Sønnen min gikk på skolen, sluttet å klage noe særlig, og virker som en gutt som trives og har det bra. Lærerne har rapportert at han er helt annerledes, og er sjelden sur eller agressiv. Han er mye mer harmonisk , og tenker i nye baner , atskillig mer positiv. Nå er skoleåret snart slutt, og jeg føler at vi har fått han gjennom det ved hjelp av TFT. Når det er noe spesielt, som prøver, tentamen o.l. , så banker vi, og han føler seg i orden igjen. Til og med karakterene hans er blitt bedre, han har gått opp en karakter i flere fag.