Opprettet
2009-04-02T10:04
Din rolle
Terapeut
Terapeut
Maj Liss
Kategori
Fobier/frykt
Overskrift
Vansker med å gå på skolen
Beskrivelse av problemet
Gutt på 16 år som etter en uke på ny skole ville slutte der. Følte at han ikke kom inn i miljøet, ble kvalm av å tenke på skolen, syntes alle var "imot" ham.
Tidligere behandling/ medisinering
Har ikke hatt problemer tidligere
Behandlings beskrivelse
Startet med kvalmen med tanke på å gå på skolen. SUD 10. Banket på traume algoritmen:øb,ø a kb.. Gutten fikk umiddelbart ubehag i hele kroppen, svettet og ble kvalm. Situasjon fra 1. skoledag kom opp da rektor hadde spurt om noe og gutten rakte opp hånden for å svare og fikk umiddelbart ett angstanfall og klarte ikke å si noe. Banket ned denne opplevelsen med nevnte algoritme samt 9g og pr 1. SUD etter en time: 1. Gutten hadde fortsatt ubehag med tanken på at han ikke kjente noen på skolen og at han opplevde at alle var imot han. Følelsen satt i magen. SUD 10. Banket på enkel/lett traume: øb+kb. Han fikk opp et bilde av skolen med en mur rundt som stengte han ute, alle elevene var store, han var liten. Brukte detaljenes detalj mens jeg banket. Muren krympet og alle elevene inkl han ble til slutt like store. Avsluttet med ØR når sud var 2
Resultat
Gutten smilte og var avslappet. Han gikk ut til sin far og fortalte at han skulle på skolen dagen etter.
Vansker med å gå på skolen
Kategori:
Fobier/frykt
Din rolle:
Terapeut
Beskrivelse av problemet:
Gutt på 16 år som etter en uke på ny skole ville slutte der. Følte at han ikke kom inn i miljøet, ble kvalm av å tenke på skolen, syntes alle var "imot" ham.
Tidligere behandling medisinering:
Har ikke hatt problemer tidligere
Behandlings beskrivelse:
Startet med kvalmen med tanke på å gå på skolen. SUD 10. Banket på traume algoritmen:øb,ø a kb.. Gutten fikk umiddelbart ubehag i hele kroppen, svettet og ble kvalm. Situasjon fra 1. skoledag kom opp da rektor hadde spurt om noe og gutten rakte opp hånden for å svare og fikk umiddelbart ett angstanfall og klarte ikke å si noe. Banket ned denne opplevelsen med nevnte algoritme samt 9g og pr 1. SUD etter en time: 1. Gutten hadde fortsatt ubehag med tanken på at han ikke kjente noen på skolen og at han opplevde at alle var imot han. Følelsen satt i magen. SUD 10. Banket på enkel/lett traume: øb+kb. Han fikk opp et bilde av skolen med en mur rundt som stengte han ute, alle elevene var store, han var liten. Brukte detaljenes detalj mens jeg banket. Muren krympet og alle elevene inkl han ble til slutt like store. Avsluttet med ØR når sud var 2
Resultat:
Gutten smilte og var avslappet. Han gikk ut til sin far og fortalte at han skulle på skolen dagen etter.